Inhalacje AMSA

Inhalacje wibroaerozolami zalecamy naszym pacjentom:

• w schorzeniach górnych dróg oddechowych np. w ostrym i przewlekłym zapaleniu krtani
  • w chorobach zatok przynosowych,
  • wysiękowym zapaleniu ucha,
  • dysfunkcji trąbek słuchowych,
  • chorobach ucha środkowego

Stosujemy oryginalny francuski inhalator AMSA, wytwarzający wibroaerozol (aerozol, którego cząsteczki wprowadzono w drgania za pomocą fal o odpowiedniej częstotliwości) z czynnym lekiem (bądź jedynie solą fizjologiczną). Wytwarzane ciśnienie pozwala dotrzeć lekom do zatok przynosowych oraz przez trąbkę Eustachiusza do ucha środkowego. Penetracja aerozolu jest przy tym nawet 100 razy lepsza niż przy tradycyjnej inhalacji.

Badania kliniczne dowodzą bardzo wysoką skuteczność tej metody. W wielu przypadkach kuracje AMSA stanowią bezinwazyjną alternatywę dla leczenia zabiegowego np. zabiegu założenia drenów usznych.

Podczas inhalacji AMSA w otworach nosowych pacjenta umieszcza się specjalne, dostosowane do jego wieku i anatomii końcówki nosowe. Inhalator wytwarza nadciśnienie emitując jednocześnie sygnał informujący pacjenta o konieczności przełknięcia śliny, co powoduje otwarcie trąbek Eustachiusza. Nadciśnienie wytworzone przez inhalator “wpompowuje” wibroaerozol w miejsca trudno dostępne (do trąbki słuchowej i ucha środkowego) – do których nie dociera zwykła inhalacja.

Pojedyncza sesja AMSA trwa ok 15 min. Inhalacje są bezbolesne oraz nie wymagają specjalnego przygotowania. Mogą być wykonywane u dorosłych i u dzieci od ok. 4lat (dziecko powinno współpracować – umieć przełykać “na zawołanie”). Podczas sesji emitujemy film-kreskówkę instruktażową, z podpowiedziami dla pacjenta.

Najskuteczniejsze są sesje obejmujące 5 – 15 powtórzeń w odstępach kilkudniowych, choć stosuje się też praktykę np. 2 powtórzeń dziennie, a nawet następujących jedna po drugiej – sesji podwójnych lub potrójnych – w zależności od zaleceń lekarza.

Inhalację przeprowadza się z użyciem soli fizjologicznej bądź roztworu leku, najczęściej:

• Pulmicort
  • Nebbud
  • Mucosolvan
  • ACC
  • Witamina A lub E

Pacjent przynosi własny lek. Zalecane jest też przyniesienie własnego napoju/soku, który ułatwi przełykanie śliny. Miniklinika może zaoferować w ramach sesji szklankę wody niegazowanej.

Pacjent podchodzący do sesji powinien mieć czyste drogi oddechowe.